Alla inlägg den 14 april 2007

Av Tingeling - 14 april 2007 14:38

Finns någon skönare än när vårsolens första strålar faktiskt värmer?

Ivrigt krattar man i rabatterna i tron om att NU, NU, NU är våren här - och ändå vet man så väl... Fast vad gör det? Njut av årets första krokus! Njut av att få sitta ute och fika för första gången.

Jag har sått frön som står i köksfönstret. I sommar blir det 3-4 olika sorters tomater, ett par olika basilikor och sedan ska jag faktiskt inte ha så mycket mer. När perennerna kommer upp i trädgården lär det bli lagomt trångt ändå. Men en sak ska jag göra.... på framsidan av huset, vid entrén, har vi ett lite tanigt prydnadsträd. Jag ska så slingerkrasse i massor som ska få slingra sig upp i trädet, upp i trappräcket och täcka insynen till allt bråte som lådbil, bandymål, kubbspel och annat som ligger under trappan. Jag menar verkligen slingerkrasse i MASSOR! Fem fröpåsar till tre kvadratmeter lär bli maffigt, hoppas jag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards